Daugelio akyse menininkai atrodo gana pavargę, o jų darbą naktimis, nuolatinių mūzos paieškų bei apmąstymų rezultatus paprastai atspindi ne kas kitas, bet tos pačios akys. Apsmukusius akių vokus turėjo daugelis žymių tapytojų, muzikų, rašytojų, o dažno iš jų paakiai – išsausėdavo nuo kasdienių naktinėjimų žvakių šviesoje. Sausa oda po akimis, liūdnas žvilgsnis ir didelis miego trūkumas, atsispindintis veide – kokie žymūs meno žmonės tuo pasižymėjo?
Leonardas de Vinčis
Vienas iš ryškiausių Italijos dailininkų, architektų, žmogaus anatomijos pradininkų – Leonardas de Vinčis. Jo tapyti paveikslai iki šiol stebina daugelį žmonių, o jo paties autoportretuose matyti pavargusios genijaus akys. Magiškas žvilgsnis išduodavo tuo metu iš tiesų genialias idėjas slypinčias L. De Vilčio galvoje, tačiau užvis labiau apie nuolatinį darbą pranešdavo sausa oda po akimis.
Vincentas van Goghas
Turbūt nėra žmogaus, kuris nė karto nebūtų girdėjęs apie Nyderlandų dailininką Vincentą van Goghą. Tai – didis tapytojas, kurio darbai dabar saugomi didžiausiuose pasaulio muziejuose ir aukcionuose parduodami už kosmines sumas. Paradoksalu, tačiau jis, kaip ir daugelis garsių menininkų buvo pripažintas tik po mirties. Visą gyvenimą dėl nesėkmingos savo karjeros jis sirgo gilia depresija, buvo rimtai įklimpęs į alkoholizmo liūną. Beje, manoma, kad būtent velnio lašai jį ir pražudė. Kaip bebūtų – šios tapytojo talentas atsispindi kiekviename jo darbo milimetre. Lygiai kaip ir liūdesys ir skaudūs išgyvenimai akyse…
Liudvikas Bethovenas
Žinomiausio jo kūrinio garsai daugelio galvose suskamba vos ištarus jo vardą ar pavardę. Vokiečių kompozitorius parašęs daugybę simfonijų, operų ir kitų muzikinių kūrinių jau tapo klasikas. Istoriniuose portretuose neįmanoma nepastebėti gana rūstaus jo žvilgsnio bei ratilų po akimis. Iš istorinių šaltinių žinoma, kad jis kurdavo naktimis, muzikos instrumentą bei penklinę apsišviesdamas žvakių šviesa. Darbas prietemoje šiam kompozitoriui kainavo sausą odą po akimis, pablogėjusį regėjimą bei atsiskyrimą nuo visuomenės.