Pernai darbo ieškojo 357 grafinio dizaino specialistai, o darbo birža pasiūlė tik 117 laisvų darbo vietų. Tačiau šiemet Vyriausybės pateiktame trumpiausių Lietuvos darbuotojų sąraše profesijos atstovų yra vietoje 27. Grafinio dizaino specialistas gali dirbti leidyklose, reklamos agentūrose bei įmonėse, laikraščių ir žurnalų redakcijose bei vykdyti individualią veiklą įgijęs verslo liudijimą ar sudaręs autorines sutartis.
Kitaip tariant, grafinis dizainas vadinamas vizualine komunikacija
Šis naujas terminas yra daug tikslesnis. Kiekvienas grafinį dizainą supranta savaip, todėl dažnai kyla daug nesusipratimų. Vizualinė (pranešimų) komunikacija yra specifinis grafikos dizainerių darbo apibrėžimas – pasirinktas žinutes jie perduoda vizualiai. Dizainas gali būti paprastas arba labai sudėtingas – ne tame esmė. Svarbu, kad būtų perduodama pasirinkta žinutė. Grafinio dizainerio užduotis – pateikti optimalius vizualinės komunikacijos problemos sprendimo būdus tiek komercinėje, tiek nekomercinėje srityje. Sprendimo būdai ir rezultatai tiesiogiai priklauso nuo kliento suformuluojamos užduoties. Komunikavimui paprastai naudojami statiniai elementai – žodžiai (tipografija), vaizdai ir kiti grafiniai elementai (vizualinė medžiaga). Tačiau šiuolaikiniame grafiniame dizaine jau naudojama ir vaizdo animacija bei garsas (pvz., internetinės svetainėse, kompanijų ar produktų animuotose prezentacijose). Grafikos dizainerio veiklos zona – vizualinė – verbalinė ekspresija. Populiariausi darbo įrankiai – Adobe Creative Suite ir CorelDraw programiniai paketai. Grafinis dizainas paprastai susijęs ne tik su meninių vaizdų kūrimu, bet ir su analize, organizavimu ir pateikimo metodais vizualinės komunikacijos problemų sprendimams. Tai tarpdisciplininė komercinių ir nekomercinių institucijų vizualinės komunikacijos problemų sprendimo veikla, kurioje reikia derinti turinio vizualinį kūrybiškumą su komunikacijos, technologijų ir verslo žiniomis. Dizaine gali būti naudojamos ranka pieštos iliustracijos arba nuotraukos ir kompiuteriniai efektai. Bet svarbiausia yra tai, kad norima žinutė būtų perduodama tiksliai ir efektyviai, tai ir yra svarbiausia.
Paaiškėjus, kas yra grafinis dizainas (tai vizualinė komunikacija), žmonės jau gali atsakyti į klausimą, ko profesionalūs grafikos dizaineriai turėtų tikėtis
Taigi profesionalus darbas turėtų atrodyti taip: klientai kreipiasi į dizaino įmones (arba laisvai samdomus dizainerius). Įmonė kuo geriau supranta klientų poreikius. Šiuos poreikius kūrėjas paverčia aiškiais pranešimais (idėjomis) tikslinei kliento auditorijai. Dizaineris šią informaciją pavertė įvaizdžiu. Galutinis rezultatas yra formų, spalvų ir teksto derinys, kuris gali padėti klientams pasiekti savo verslo tikslus. Jei vis dar turite klausimų, ar visa tai būtina? Paklauskite savęs, kaip intensyviai norite konkuruoti rinkoje. Nes kaip tik tai jums padės geras dizaineris.
Grafikos dizainerių svarba įmonei
Šio eksperto funkcijas galima derinti su kitomis: pavyzdžiui, deleguoti įmonės administratoriui. Mano nuomone, administratorei atlikti grafikos dizaino specialisto darbus būtų gana sudėtinga – ypač skirstyti laiką vienam ar kitam darbui. Negana to, tektų papildomai mokytis maketavimo, nuotraukų retušavimo ir daug kitokių dalykų. Be abejonės, profesionalus dizainas reikalauja ir profesionalios programinės įrangos, kuri nemažai kainuoja. Būtų naudingiau, jeigu administratorė paruoštų tekstus, surinktų, sugrupuotų informaciją ir pan. Grafikos dizainerio darbas imlus laikui, ypač, kai reikia pateikti kelis projekto variantus. Be to, reikia specifinių žinių ne tik grafikos dizaino srityje, bet ir spaudos technologijų. Toks paprastas linksmas palyginimas: viena mergina sako: „aš labai jaučiu grožį, spalvas – jau galiu būti dizainere“, o jai dizaineris atsako: „aš labai gerai jaučiu žmogų ypač, kai jam skauda – jau būsiu gydytojas“. Ar eisime pas tokį gydytoją? Mokslo tikrai reikia ir, kaip suprantame, visose srityse.